PISA Sonuçları

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü’nün (OECD) üç yılda bir hazırladığı Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2015 sonuçları dün açıklandı. Türkiye, PISA 2012’ye göre ortalama 7 sıra düşerken, en çok kayıp ise okuma ve fen bilimlerinde meydana geldi. Türkiye, 70 ülke arasında fen bilimlerinde 52, matematikte 49, okumada da 50’inci sırada yer aldı.

 

Bu sınav bilgi okur yazarlığı sınavıdır. Başka bir deyişle bilgiyi kullanabilme sınavıdır. Eeee yani… Yapılacak yorum şudur: iki sebep olabilir. İlki ya bizde bilgi yok ki kullanamıyoruz, ikincisi var ama kullanamıyoruz. Ben ilki olmadığını düşünüyorum. Yani bilgi var ama kullanılırken sorun var.

 

Bizde bilgi kullanma test yapma-yapabilme olarak bilindi ve hep böyle uygulandı. Hatta yapamayana da kullanamıyor, daha fazla kitap ve test çözmeli dedik. Halbuki bilgiyi kullanma hayata uygulama demektir. Ne zamanki bunu tam olarak oturturuz, işte o zaman iyi birşeyler yapmaya başlamış ve iyi yola girmiş oluruz. Bunu yaparken uygulama konusunun aslında eğitimcilerin hep karşısına çıkan iyi de bu bizim nasıl işimize yarayacak, nerede kullanacağız ki sorularının da cevabı olduğunu hatırlatmakta fayda var.

 

Başlamış oluruz dedim. Çünkü daha çok yolumuz var. Çünkü hem öğretmenlerimizin hem de sistemimizin buna uygun olması lazım. Ve en az 20-25 yıla ihtiyacımız var. Sabırla ve dirayetle uygulanacak 25 yıla.

 

Ya pekiyi yapmazsak ne olur: Yerimizde sayarız. Ama unutmamalıyız yerimiz pek de iyi değil.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Comments are closed.